Heeft u vragen 06 212 88 318

>>Remedial teachers

Remedial teachers van Lrt-studio

Lrt remedial teaching is in de zomer van 2008 opgericht in Blaricum. Met een enthousiast team van medewerkers is Maud Goedhart in 2013 een nieuw filiaal in Baarn begonnen. Wegens groot succes moest worden uitgeweken naar een ruimtere locatie en in september 2015 is Lrt verhuisd naar een prachtig pand aan de Nieuwstraat 1 in Baarn. De nieuwe praktijk ligt in het centrum van Baarn en er is voldoende parkeergelegenheid. Met de start in het nieuwe pand is Lrt verder gegaan onder de naam Lrt-studio. Alle medewerkers van Lrt-studio zijn opgeleid om Remedial Teaching te geven (Master opleiding Special Educational Needs) en ieder heeft zijn eigen specialisatie(s) op leer- en/of gedragsgebied. Er vindt binnen het team regelmatig intervisie plaats zodat kinderen zo breed en professioneel mogelijk geholpen kunnen worden. Het primaire doel van Lrt-studio is kinderen te motiveren en te ondersteunen op alle terreinen in hun ontwikkelingsproces. 

Maud Goedhart

Maud Goedhart (geboren in 1971, moeder van 3 kinderen), heeft 12 jaar als leerkracht op de Larense Montessorischool in de onder- en middenbouw gewerkt. Om ook kinderen met leer- en gedragsproblemen te kunnen helpen, haalde zij een mastertitel in Special Educational Needs (SEN). Deze opleiding tot Remedial Teacher stelt haar in staat kinderen met een achterstand in rekenen, taal en  lezen op maat te begeleiden.

Van 2007 tot en met 2009 heeft zij als remedial teacher en rugzakbegeleider op de Larense Montessrorischool gewerkt. Momenteel heeft zij zich volledig op de praktijk gericht. Haar ervaring en interresse gaat uit naar kinderen met leerproblemen (vooral dyslexie). Daarnaast concentreert zij zich op sociaal emotionele problemen. “Het begint allemaal met plezier in school. Als je, om welke reden dan ook, niet goed scoort op school, gaat de lol er ook snel vanaf. Zodra kinderen weer lekker in hun vel zitten, gaat het leren ook gemakkelijker.” Inmiddels volgt Maud een opleiding tot kinder- en jongerencoach en specialiseert zij zich hiermee in het oplossen van specifieke gedragsproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd en bij jongeren.

Jeske Wijdeveld

Jeske Wijdeveld is moeder van twee studerende kinderen en werkzaam in het basisonderwijs als remedial teacher. Na jaren als leerkracht gewerkt te hebben, kwam steeds meer de wens om leerlingen op een persoonlijker en meer individueel gerichte manier te kunnen begeleiden. Achtereenvolgens heeft zij aan de Hogeschool van Utrecht de masterstudies Remedial Teaching en Lees- en Dyslexiespecialist gevolgd.

In haar functie als remedial teacher, ervaart zij dat het bieden van individuele extra hulp een mooi en specialistisch beroep is. Belangrijkste uitgangspunt in haar houding naar de leerling is dat ieder kind 'de wijsheid in pacht heeft' en de begeleiding het kind in staat moet stellen om deze wijsheid zo goed mogelijk in te zetten voor zijn persoonlijke ontwikkeling. Zodra kinderen zich competent ('ik kan het') en autonoom ('ik kan het zelf') voelen en voldoende veilig in hun omgeving, is de basis voor zelfvertrouwen en motivatie gelegd. Dit zijn de belangrijkste pijlers waarop leren plaatsvindt. Bij Lrt-studio begeleidt Jeske met veel plezier individuele leerlingen en geniet zij van het feit dat er in teamverband zoveel bereikt kan worden. Het is een uitdaging om steeds weer te ontdekken hoe elke leerling op de best mogelijke manier vooruit geholpen kan worden en hoeveel mogelijkheden ieder kind wel niet in huis heeft!

Mechtild van de Loe

Mechtild van de Loe is moeder van 3 kinderen. Na haar opleiding HBO Pedagogiek heeft zij gedurende 8 jaar kinderen begeleid op sociaal pedagogisch gebied op de kinderafdeling van het Astma Centrum in Hilversum. Sinds 2002 is zij met veel plezier werkzaam als leerkracht en remedial teacher in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs. Haar interesse ligt bij de leerling waarbij het leren niet vanzelf gaat, daarom volgde zij de opleiding Special Educational Needs aan de Hoge School in Utrecht, waar zij in 2013 haar Master diploma behaalde. Sinds september 2013 werkt zij als remedial teacher bij Lrt-studio waar zij begeleiding geeft op maat. Mechtild is van mening dat het plezier in het leren centraal moet staan.

 

Carine Wuring-Verhoeven is moeder van 2 kinderen en sinds 1999 werkzaam in het basisonderwijs. Carine heeft altijd een speciale belangstelling gehad voor leerlingen met leer- en/of sociaal emotionele problemen. Om die reden behaalde zij in 2002 haar diploma voor Remedial Teaching. Daarnaast heeft zij diverse scholing gevolgd op het gebied van leer- en gedragsproblematiek. Na 16 jaar als groepsleerkracht te hebben gewerkt is zij momenteel Remedial Teacher op de USV in Utrecht en geeft zij sinds 2012 Sociale Vaardigheidstrainingen. Sinds 2016 werkt zij ook met heel veel plezier voor Lrt-Studio. “Een kind laten schitteren en een kind laten ervaren dat leren leuk is” zijn haar grootste drijfveren.

 

 

Philine Veldhuijsen

Philine is afgestudeerd vertaalster. Haar talenkennis heeft ze in eerste instantie actief gebruikt in het bedrijfsleven, in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Een postuniversitaire opleiding als personeelsmanager en een Masters in Business Administration later, viel de keuze weer op Nederland, waar ze in 2012 begon met een eigen bedrijf dat studie en achtergrond perfect combineert in services op het gebied van taal: vertalingen, trainingen en copywriting. Met een kwalificatie om Engelse les te geven (Cambridge Certificate) en inmiddels enkele jaren ervaring in het geven van Engels, Frans en Nederlands aan volwassenen en bijles aan kinderen,  werd de weg naar LRT-Studio snel gevonden. 

“Ik hoop kinderen te kunnen helpen bij het plannen van hun huiswerk en het leren eenvoudiger en leuker te maken. Vaak hoor ik dat kinderen een taal ingewikkeld vinden, gemakkelijker met cijfers omgaan dan met taal. Toch zit in elke taal een systeem en het is mijn uitdaging om samen te ontdekken hoe ieder kind een systeem vindt, zodat zelfs de moeilijkste taal begrijpelijk wordt. Daarnaast besteed ik veel aandacht aan de uitspraak. Vaak lijkt dit minder belangrijk, maar hoe kun je je verstaanbaar maken als je een taal niet correct uitspreekt? En, hoe kun je een taal begrijpen als je de woorden niet herkent vanwege de uitspraak? Zonder uitspraak is het cirkeltje niet rond.”

 

"